Strona BNP Paribas Real Estate wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies,
zgodnie z polityką prywatności i ustawieniami przeglądarki. 

Aktualności

 

 

15 listopada 2017

Które europejskie ulice handlowe są odwiedzane najczęściej?

BNP Paribas Real Estate prezentuje pierwszą w historii ogólnoeuropejską analizę liczby osób odwiedzających najatrakcyjniejsze ulice handlowe w 23 kluczowych miastach 

Kluczowe fakty i liczby

►  Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania i Francja na czele rankingu 30 najpopularniejszych ulic ukierunkowanych na odbiorców masowych.

  • Londyn prowadzi z 13 560 osobami odwiedzającymi sklepy na Oxford Street.
  • Badanie podkreśla pozycję stolic niemieckich landów, z Monachium i Frankfurtem zaliczanymi do czołowej 5-tki.
  • Hiszpania z Madrytem (3 miejsce) i Barceloną (6 miejsce) posiada pięć ulic w pierwszej 10-tce.
  • Legendarna francuska Avenue des Champs Elysées zamyka pierwszą 5-tkę liczbą 10 300 osób na godzinę.

►  W czołowej dwudziestce luksusowych ulic handlowych, pierwsze 5 znajduje się we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Danii.

  • Ulice te to kultowe pasaże chętnie odwiedzane przez turystów.
  • Główne prawdziwie luksusowe ulice znajdują się przede wszystkim we Włoszech; doskonałym przykładem jest rzymska Via Condotti.

ODWIEDZALNOŚĆ NAJWAŻNIEJSZYCH ULIC HANDLOWYCH UKIERUNKOWANYCH NA ODBIORCÓW MASOWYCH

Struktura śródmiejskich obszarów handlowych

Istnieje związek między liczbą odwiedzających sklepy, a strukturą przestrzenną śródmieść. W miastach z jednym obszarem handlowym, skoncentrowanym na 2 - 3 głównych ulicach, największa liczba odwiedzających sklepy występuje właśnie na nich (np. Monachium, Dublin, miasta skandynawskie, Praga i Zurych). Miasta jak Londyn, Berlin i Paryż posiadają duże rejony intensywnie odwiedzanych sklepów i wiele mniejszych obszarów handlowych. Dlatego też osiągają one rekordowe liczby odwiedzających sklepy na dwóch najważniejszych, najbardziej widocznych ulicach, podczas gdy „skromniejszy” ruch – który wciąż jednak jest bardzo dobry dla sprzedawców – występuje w pozostałych skupiskach handlowych..

Węzły transportowe i rewitalizacja obszarów miejskich mają istotny wpływ na liczbę odwiedzających sklepy. Najważniejsze ulice położone w pobliżu węzłów transportowych – np. Oslo i Helsinki – wykorzystują płynący z nich ruch. Rewitalizacja obszarów miejskich nie tylko sprzyja rozwojowi handlu, lecz także ożywia podaż tworząc nowe punkty sprzedaży i przyciągając inwestorów. Dobrym przykładem jest tutaj Warszawa, Wiedeń czy Lizbona. Przepływ osób odwiedzających punkty sprzedaży detalicznej zwiększają także nowe projekty handlowe, które mogą stać się popularniejsze od dotychczasowych, jak ma to miejsce w Amsterdamie.

Rola turystyki

Obok głównych obszarów wielkomiejskich, dużą liczbą osób odwiedzających sklepy może się poszczycić też kilka mniejszych miast. Są to m.in. Wiedeń, Dublin, Zurych i Sztokholm, których główne ulice sklepowe ukierunkowane na odbiorców masowych należą do czołowej 20-tki.

Specyficzna dla poszczególnych lokalizacji charakterystyka gospodarcza i kulturowa powyższych miast wywiera znaczący wpływ na przedmiotowe wartości. Niemniej jednak, turystyka wyróżnia się jako główny czynnik napędzający ruch pieszych, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, iż obliczenia zostały dokonane w czerwcu, czyli na początku okresu najbardziej natężonego ruchu turystycznego, kiedy dzień w Skandynawii jest najdłuższy.

ODWIEDZALNOŚĆ NAJWAŻNIEJSZYCH LUKSUSOWYCH ULIC HANDLOWYCH

Jeśli chodzi o główne luksusowe ulice, 5 najpopularniejszych znajduje się we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Danii. Pięć najważniejszych ulic to kultowe pasaże z największą koncentracją ruchu turystycznego.

Poza tym nie są one „czysto” luksusowe, ponieważ niektóre oferty wchodzą w zakres rynku masowego. Stąd też tamtejsze sklepy są odwiedzane przez klientów o różnym profilu, miejscowych i turystów. Najważniejsze prawdziwie luksusowe ulice znajdują się głównie we Włoszech: rzymska Via Condotti, która prowadzi do Piazza di Spagna, to ośrodek luksusu o największej liczbie odwiedzających sklepy.

INFORMACJE DOTYCZĄCE BADANIA

Znaczne różnice w liczbie odwiedzających sklepy mogą mieć istotne znaczenie dla konwersji i potencjału handlowego. Inwestujący w nieruchomości handlowe wykorzystują te informacje oraz inne dane i badania na potrzeby swojej strategii rozwoju i identyfikacji poszczególnych interesujących miejsc. Celem niniejszej ogólnoeuropejskiej analizy liczby osób odwiedzających sklepy jest przedstawienie całościowego „obrazu” najważniejszych ulic w 23 globalnych i kluczowych pod względem stylu życia miastach. Liczba odwiedzających sklepy to jeden z najważniejszych wskaźników siły handlu detalicznego, przy czym nie stanowi on jedynego wyznacznika w tym względzie. Zasadniczym miernikiem dobrze prosperującego obszaru handlowego jest konwersja przepływu odwiedzających na wolumen dokonanych zakupów. W rzeczywistości niektóre obszary o mniejszej liczbie odwiedzających sklepy, np. luksusowe pasaże, wykazują wyższe obroty ze sprzedaży mimo niższej liczby osób odwiedzających tamtejsze sklepy.

METODOLOGIA

Niniejsze, pierwsze w historii badanie zostało skoordynowane przez zespoły ds. Badań i Analiz Rynku oraz Powierzchni Handlowych BNP Paribas Real Estate, działające w 23 miastach europejskich. Badanie przeprowadzono w sobotę, 10 czerwca 2017 r. od godz.14:00 do 16:00 lub w godzinach szczytu, biorąc pod uwagę różnice kulturowo-handlowe występujące w przedmiotowych miastach. Każde miasto zostało podzielone kategorie „rynek masowy – rynek wyższej klasy” i „rynek luksusowy”. Wybrano też od 3 do 10 ulic, zależnie od wielkości i populacji miasta.

Analizie poddano następujące 23 miasta: Amsterdam ∙ Ateny ∙ Barcelona ∙ Berlin ∙ Bruksela ∙ Budapeszt ∙ Kopenhaga ∙ Dublin ∙ Frankfurt ∙ Helsinki ∙ Lizbona ∙ Londyn ∙ Madryt ∙ Mediolan ∙ Monachium ∙ Oslo ∙ Paryż ∙ Praga ∙ Rzym ∙ Sztokholm ∙ Wiedeń ∙ Warszawa ∙ Zurych

ANALIZA RYNKU WARSZAWSKIEGO

Ulica Marszałkowska odnotowuje najwyższą liczbę odwiedzających ze względu na swoją strategiczną lokalizację na przecięciu dwóch najważniejszych warszawskich arterii. Przepływ odwiedzających jest wysoki ze względu na obecność adresowanego do masowego odbiorcy domu towarowego Wars Sawa Junior, w którym znajdziemy marki takie jak TK Maxx, H&M, Zara, Home&You, Carrefour, Mango, Empik oraz C&A.

Nowy Świat odnotowuje drugą, co do wielkości liczbę osób odwiedzających. Dawny trakt królewski, a teraz niezmiernie popularny szlak turystyczny, prowadzi do atrakcyjnego dla przyjezdnych Starego Miasta i czerpie korzyści z bezpośredniego sąsiedztwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Plac Trzech Krzyży jest dzielnicą najbardziej ekskluzywną ze względu na bliskość Sejmu, Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, ambasad oraz konsulatów. Stanowi on destynację o mieszanej funkcji zarówno rekreacyjnej, restauracyjnej, jak i handlowej ze szczególnym uwzględnieniem marek luksusowych w prestiżowej lokalizacji.

Pobierz PDF

Międzynarodowa Sieć
Posiadamy dogłębną wiedzę na temat lokalnych rynków,
przewidujemy Twoje potrzeby, dostarczamy indywidualnie dobrane rozwiązaniaOur international network
na każdym etapie cyklu inwestycyjnego Twojej nieruchomości… 
Stojące przed Tobą wyzwania czynimy priorytetami BNP Paribas Real Estate.
 
Międzynarodowa sieć
Szukaj
X