26 stycznia 2021

BNP Paribas Real Estate pomogła Castoramie w transakcjach nabycia

Zespół ekspertów BNP Paribas Real Estate Poland, specjalizujących się w doradztwie w obszarach rynku inwestycyjnego, rynków kapitałowych oraz strategii inwestycyjnych, kompleksowo wspierał Castoramę w zakupie pięciu nieruchomości należących do Tesco. Wszystkie przejdą remodeling i zostaną zaaranżowane zgodnie z najnowszym konceptem sieci, a dodatkowo część zostanie powiększona. Transakcja była jedną z bardziej znaczących w ostatnim kwartale minionego roku.

Zespół ekspertów BNP Paribas Real Estate Poland, specjalizujących się w doradztwie w obszarach rynku inwestycyjnego, rynków kapitałowych oraz strategii inwestycyjnych, kompleksowo wspierał Castoramę w zakupie pięciu nieruchomości należących do Tesco. Wszystkie przejdą remodeling i zostaną zaaranżowane zgodnie z najnowszym konceptem sieci, a dodatkowo część zostanie powiększona. Transakcja była jedną z bardziej znaczących w ostatnim kwartale minionego roku.

Polski portfel Castoramy powiększył się o ponad 70 tys. mkw. GLA powierzchni. Na listę nowych lokalizacji wpisanych zostało łącznie pięć obiektów. Każdy z nich przejdzie remodeling, dostosowując się nie tylko do wysokich standardów nowego właściciela, stawiających klienta w centrum, niezależnie od formy zakupów – tych w sklepach tradycyjnych jak i w świecie online – ale także do nowych realiów w jakich będą funkcjonować i będą się rozwijać tego typu miejsca. Wszystkie nowe lokalizacje, pod szyldem, na którym pojawi się charakterystyczne niebieskie logo z żółtym łącznikiem, zostaną zaprojektowane i urządzone w zgodzie z najświeższym konceptem sieci. Dodatkowo, Castorama planuje rozbudowę dwóch najmniejszych obiektów, w Starogardzie Gdańskim oraz w Olsztynie. Powierzchnia pozostałej trójki – w Rzeszowie, Tychach i w Rudzie Śląskiej – nie zmieni się.

– Transakcja jest efektem realizacji przez Castoramę, będącej krajowym liderem w kategorii DIY, ambitnej strategii ekspansji, rozwoju sieci i inwestycji w nowe obiekty. Handel nie znosi próżni,

a pandemia tylko przyspieszyła zmiany. Nowe okoliczności to szansa dla tych, którzy potrafią się dostosować i sprawnie zrewidować swoje strategie. Na rynku nadal jest spora liczba inwestorów, którzy nie rezygnują z planów rozwojowych i aktywnie poszukują nowych lokalizacji. Swoją szansę wykorzystuje właśnie Castorama. – mówi Mateusz Skubiszewski, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.

Jednym z efektów koronawirusa, poza wzrostem zainteresowania rynkowych graczy centrami convenience i parkami handlowymi, jest również utrzymująca się na wciąż wysokim poziomie popularność zakupów w sklepach DIY. Castorama modelowo pokazuje, że zakupy e-commerce nie sprostają wszystkim oczekiwaniom klientów, a sklepy stacjonarne tej kategorii to także showroomy i punkty doradztwa w których można skorzystać z wiedzy ekspertów z różnych dziedzin.

Sieć inwestuje i rozwija strefy, na przykład kuchni czy łazienki, w których klienci w jednym miejscu mogą zobaczyć i ocenić, jak sprawdzają się różne rozwiązania techniczne, a także jak pasują do siebie pod kątem kolorystyki, materiału, z którego są wykonane czy rozmiaru zestawienia różnych mebli, akcesoriów oraz dekoracji. Ponadto klienci mogą na miejscu sami stworzyć projekt pomieszczenia, np. kuchni czy łazienki  lub skorzystać z porad doradców i wspólnie z nimi zaprojektować wnętrze. Takie udogodnienie stanowi dużą przewagę nad zakupami w sieci. Klienci mogą dokładnie obejrzeć produkty a później wpisać je w swój projekt.

Sklepy sieci to także ważne ogniwa w sprzedaży wielokanałowej, usprawniające obsługę zamówień online i telefonicznych, jak również istotne lokalizacje magazynowe. Stacjonarne sklepy Castoramy są również punktami realizacji usługi "zamów i odbierz”, w ramach której skompletowane zamówienie można odebrać w ciągu 2 godzin od momentu jego złożenia. CastoMaty, które zadebiutowały pod koniec wakacji, są rozwiązaniem dla osób, które wybierają zakupy w sieci i bezkontaktowy odbiór towarów. Pokaźnych rozmiarów skrytki otwarte są 24/7 i mogą pomieścić również towary o sporych gabarytach. Co więcej, sieć wprowadziła również możliwość odbioru zamówionego towaru spakowanego na wózkach, co znacznie ułatwia przewiezienie go i spakowanie do samochodu.

Pobierz PDF

Znajdź Kluczowe kontakty

Szukanie zaawansowane


Międzynarodowa Sieć
Posiadamy dogłębną wiedzę na temat lokalnych rynków,
przewidujemy Twoje potrzeby, dostarczamy indywidualnie dobrane rozwiązaniaOur international network
na każdym etapie cyklu inwestycyjnego Twojej nieruchomości… 
Stojące przed Tobą wyzwania czynimy priorytetami BNP Paribas Real Estate.
 
Międzynarodowa sieć
Szukaj
X